5 september 2013

Tofusallad

Idag är en fantastisk dag.
Och den är inte slut än.

Förmiddagen började med att dottern och jag tog en lång promenad i det fantastiskt vackra vädret.
Vi njöt av solen, det vackra öppna landskapet och varandras sällskap. Hälsade på kor och människor som kom i vår väg.
Promenaden tog lite längre tid än jag kom ihåg, närmare 1 1/2 timme, så vi var jättehungriga när vi kom hem.
När jag är hungrig gör jag alltid lite för stora portioner....men jag fick i mig nästan hela ;)


Så dagens lunch blev en ljummen tofusallad med blåost dressing. Som vi sedan avnjöt i ännu mera solsken.


Jag gjorde så här;
Jag la upp en bädd av romansallad, sedan hackade jag en egen solmogen tomat, strödde över lite kidneybönor och avokado.
Plockade även några fantastiska babytomater och la på.
Under tiden stekte jag några champinjoner och zucchini i stavar.
Och i en annan stekpanna stekte jag Kung Markattas marinerade tofu i lite olja. När den började få färg hade jag på lite Kikkoman soyasås, och pressade över två vitlöksklyftor.
Godaste tofun ever!
Till detta hade jag en dressing gjord på 2 dl gräddfil och 1/2 grön mögel ost, riven på det grövsta.
Bästa blue cheese dressingen ever!
Lägg upp och njut, det gjorde jag.


Som vanligt har jag min mästerfotograf till hjälp, som tar underbara matbilder :)


När Emme kom ut med tallriken som skulle fotograferas, kom en skock höns springandes och trodde som vanligt att det var något gott till dem...

Avslutar med en kort höns update;
Det tog två dagar, sedan började prinsessorna fatta galoppen. Hur man äter gräs, hur man sandbadar, att det finns fri tillgång på mat och att det är fritt fram att utforska världen utanför :)

Så igår fick de flytta ihop med vår övriga flock som de hälsat lite på under dagarna som gått
och det gick hur bra som helst.

I ljus & Kärlek
Wakanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar