6 december 2012

Det ska va lätt och gott

Jag tycker att matlagning/bakning skall vara lätt. Jag har under hösten experimenterat en hel del vad gäller att baka glutenfritt och tycker att jag kommit fram till många enkla och billiga lösningar. Men ibland tycker jag att det är skönt att ha ett mix att ta till. Och variation är alltid trevligt.
I somras när vi hade kurs var det en kursdeltagare som hade med sig ett glutenfritt brödmix och undrade om jag kunde baka brödet åt henne. Det gjorde jag och brödet var uppskattat bland alla deltagare, ingen kände att det var glutenfritt! Det var så jag kom att känna till Ewa Lies produkter.
Deras fantastiska glutenfria och ekologiska brödmix blandar du med endast yoghurt, lägger i en brödform, gräddar och klart! Brödet blir lite sött, men är fantastiskt gott och passar speciellt bra till frukost, tycker jag. Det är dock förhållandevis dyrt tyvärr, kostar ca 55 kr/påse.Tycker dock att det är kul med företagsamma kvinnor ;) och tycker att de verkligen har kommit på en bra affärsidé så den stödjer jag gärna när jag vill och kan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar